Najlacnejšia alebo najdrahšia predvolebná kampaň?

Autor: Agnesa Pálková | 5.3.2014 o 20:18 | (upravené 5.3.2014 o 21:53) Karma článku: 12,37 | Prečítané:  1056x

Ľudia sa prezentujú rôzne. Podľa presvedčenia, charakteru, cieľa. Všetci, ktorí ideme na verejnosť si uvedomujeme, že je to odhaľovanie, ktoré nás môže spraviť zraniteľnejšími. Preto často volíme bezpečie štandardu. Robíme to, čo väčšina. Pre istotu. Aby sme v očiach verejnosti vyzerali čo najlepšie.

Predvolebná kampaň sa stala tiež istým štandardom. Už si ani neuvedomujeme, čo je vhodné, čo nie. Klasika. Bilbordy, predvolebné sľuby, guláše, prázdne rozhovory, rovnaké klamstvá na tému školstvo, zdravotníctvo, dôchodcovia...... Sľubujú nám hory – doly, istoty v tomto neistom svete. Po voľbách? „Skutek utek“ Ako vravia naši bratia Česi. Zvykli sme si na takéto podivné voľby.

Zažili sme aj horšie. Starší si pamätajú voľby, v ktorých sme dostali iba jednu možnosť v jednej obálke, ktorú sme povinne všetci iba presunuli do volebnej urny. Pionieri nám zaspievali, niekedy rozdali darčeky vytvorené na hodinách výtvarnej výchovy v škole. Veľká predstieraná jednofarebná radosť otrokov systému. A po voľbách do práce, opäť plniť päťročnicu.

Bola by to sranda, keby to nebolo tak vážne. Hlavne v súčasnosti, keď naši politici schválili predaj slovenskej pôdy do zahraničia a my prídeme o posledné istoty a hrozí nám zánik tak ťažko vybojovaného územia Slovenska. Určite nepreháňam, keď poviem, že ide o všetko. Preto sa občania rozhodli, že to nenechajú na náhodu a z vlastného rozhodnutia si zvolili svojho prezidenta. Nie je nijaká náhoda, ani nepremyslený čin, že je to práve pani Mezenská. Táto doba si vyžaduje rozum, cit a charakter. A čo je najdôležitejšie, človeka, ktorý dokáže spolupracovať s ľuďmi, zjednocovať Slovensko.

Táto predvolebná kampaň je jedinečná na Slovensku a možno aj na celom svete. Dalo by sa povedať, že ide zdola,.myslím teraz mocenský uhol pohľadu. Ľudia vyrábajú vlastné bilbordy, plagáty, vizitky, pozývajú svoju kandidátku do svojho mesta. Navaria predvolebný guláš, napečú koláče. Sledujú každý krok pani Helenky, povzbudzujú, zavolajú. Píšu články, píšu listy, vyrábajú filmy, fotografujú, maľujú obrazy pre pani Helenku. Chodia po uliciach, presviedčajú, vysvetľujú. Dokonca chodia darovať svoju krv, čím chcú povedať, že ide o život. Sú to ľudia rôzneho veku, vzdelania, majetkových pomerov, národnosti, vierovyznania.... Neuveriteľná zmes ľudí, presne takých, akí sú na našom pestrom Slovensku. Taká podivná nesúrodá rodinka. Spolu sa rozprávajú, riešia, problémy, pomáhajú si, zdieľajú svoje radosti, smútky. Spolupracujú.

Nezažila som, aby tak rôzni ľudia vzájomne spolupracovali a mali sa radi. Je to jedinečná, hoci najlacnejšia, no napriek tomu najdrahšia predvolebná kampaň. Prečo? Robíme ju s láskou. A aj malé dieťa vie, že nič nemá väčšiu cenu ako život a láska.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

V starostlivosti o srdce patríme medzi najhorších v Európe. Pozrite si rebríček

V prieskume Slovensko získalo nízke známky pre zlý životný štýl svojich obyvateľov a aj dlhé čakacie lehoty na vyšetrenia.

EKONOMIKA

Prvá banka prelomila tabu a zvýšila úroky na hypotékach

Zvyšovanie úrokov vraj nesúvisí so zmenami Národnej banky.


Už ste čítali?